Marco Bordoni

  

Ho sempre avuto interesse per la fotografia ma è dal 2016 che questo interesse è diventato una passione. Ho iniziato con i paesaggi, sto approcciando la fotografia di ritratto e approfondisco con curiosità ogni genere fotografico senza pormi limiti precostituiti. 

Non sono un professionista e non ambisco diventarlo. Nel mio sito espongo alcuni lavori, dal ritratto ai paesaggi, dagli animali alle fotografie notturne. Sono convinto che, qualsiasi genere fotografico si approcci, è la luce la vera padrona della scena. Imparare a conoscere la luce e a prevedere come irromperà nella immagine è l’unico modo per catturare emozioni.

-------------------

I have always been interested in photography but it is since 2016 that this interest has become a passion. I started with landscapes, I am approaching portrait and I explore with curiosity every photographic genre without pre-established limits.

I am not a professional and I don’t aspire to become one. In my website I exhibit some works, from portraits to landscapes, from animals to night photographs. I am convinced that, whatever photographic genre approaches, light is the true owner of the scene. Learning to know the light and predicting how it will break into the image is the only way to capture emotions.